Monday, May 2, 2011

Cerita Tentang Perempuan.....

Salam semua...sebenarnya ada sesuatu yang berlaku semalam menyebabkan aku terpanggil untuk menaip...

Ceritanya bermula bila perempuan dan lelaki...bersama-sama bergembira memulakan kisah cinta...


1.Jika Perempuan  benar-benar menyintai lelaki ...dia akan buat apa saja asalkan dapat mengembirakan hati temannya...


2 Jika Perempuan  benar-benar menyintai lelaki ... dia akan jaga hati dan perasaan lelaki tu sampai disatu tahap lelaki tu akn rasa terlalu dihargai dan diperlukan...dan tidak mungkin untuk perempuan tu untuk menghancurkan hati lelaki tu...


3.Jika Perempuan  benar-benar menyintai lelaki ...dia tidak akan menipu/berbohong walau sedikit pun.....perempuan sukar untuk menipu....tapi sekali menipu...lelaki tidak akan percaya selama-lamanya..


4.Jika Perempuan  benar-benar menyintai lelaki ...dia TIDAK akan "menggunakan" lelaki tu untuk kepentingan dirinya spt meminta pertolongan itu dan ini...seboleh-bolehnya dia kan mencari inisiatif sendiri dan tidak mahu menyusahkan pasangannya.


5.Jika Perempuan  benar-benar menyintai lelaki ..Dia TIDAK akan bercakap mengenai lelaki yang pernah dia minati/cintai...kerana dia sudah mempunyai lelaki yang kini menawan hatinya....


6.Jika Perempuan  benar-benar menyintai lelaki... Dia TIDAK akan mudah tergoda dengan  lelaki lain dalam masa yang sama...kerana baginya...temannya kini jauh lebih sempurna dan redha dengan apa yang ada untuknya.


Tetapi....malangnya...semua ini hanyalah "JIKA"....dan ianya tidak berlaku kepada semua pasangan....


Apa Yang Berlaku Ada Hikmahnya...Sesungguhnya..ALLAH adalah cinta sejati manusia kerana ALLAH tidak akn sesekali meninggalkan hambanya...

4 comments:

~marlia maya~ said...

nice :)

salina sayang said...

salam..mintak izin share dan ubah siket entri encik malek ni..boleh?

Malek Ku said...

thx mar..bleh j =)

RoZaLiNdE said...

baru sedar, betapa teruknya diri ni bila langsung takde dalam senarai.. tapi bukan bermakna saya tidak benar-benar menyintai lelaki tu. saya cuma buta dan alpa dengan hidup hingga terlupa dengan semua ni. sekarang bila dia dah takde, baru saya rasakan kehilangannya.. "jika" sahaja boleh diundurkan waktu saya harap dapat beritahu dia saya benar-benar cintakannya. tapi saya taw saya dah terlambat. harap masih ada peluang untuk saya tunjukkan rasa cinta ni pada dia.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...