Sunday, February 27, 2011

Yea Seronoknya Dah 21 Bayi Ada kat Baby Hatch!

Salam semua...pernah dengar tempat orang buang bayi secara "baik" [baik la sgt kn]... yang diberi nama Baby Hatch..khas untuk bapak-dan ibu yang tak bertanggungjawab sahaja..




Anda xbersetuju dengan apa yang saya cakap? kalau xsetuju....sila berhenti membaca..sampai sini..

Bukan macam ni caranya ye....



Haa..macam ni caranya...bukan senang-senang je nak hatch kat merata-rata....




Orphan CARE berjaya urus pengambilan 20 bayi untuk keluarga angkat

PETALING JAYA: Pertubuhan Kebajikan dan Pengurusan Anak Yatim (Orphan CARE) menerima 21 bayi yang dibuang dengan purata penerimaan tiga bayi sebulan sejak penubuhan Pusat Perlindungan Bayi (Baby Hatch) pada Mei tahun lalu.

Berdasarkan angka berkenaan, 20 daripadanya sudah diberikan kepada keluarga angkat masing-masing yang datang daripada pelbagai latar belakang sosial dan agama, manakala seorang lagi bayi masih menunggu untuk diserahkan kepada keluarga angkat selepas urusan dokumen pengambilan anak angkat selesai.

Lagi di Bharian


Seronoknya!! dah ramai rupanya kat baby hatch ni..makin meriah la ye..pasni buleh bina akademi baby hatch pulak ye...yelah mula2 buat baby hatch dulu...pasni..boleh bina sekolah pulak...yelah..nak turunkan kadar pembuangan bayi...yeke?? 

or...wait for it.....or... nak galakkan kelahiran bayi luar nikah??..... lu pikir lah sendiri...ni pun nak cakap berjaya?...memang berjaya selamatkan bayi tu...dalam masa yang sama menggalakkan jugak...sama la macam sekolah Harapan untuk pelajar hamil...ape daa

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...