Thursday, February 10, 2011

Keburukan Di Facebook...

Salam semua..

Dah banyak kes sebenarnya blaku kat facebook ni.....yelah...bila too much infomation letak kat profile...mana tak nya kan...

So...aku buatla satu entry untuk mengingatkan kawan2 supaya kita tak terkena pula...


1. Status Di Facebook









Hah..perempuan slalu buat status macam ni...xke bahaya..secara xlangsung orang lain tahu dia KESEORANGAN / xda kat rumah........ dan ianya membuka ruang untuk pencuri perompak penyamun datang rumah.... pernah perasan x??...











2. Terlalu Banyak Gambar Persendirian Kat Facebook






Ok...xde kaitan dengan aku...heheh...oK..PERINGATAN KEPADA PEREMPUAN CANTIK... ok sapa rasa dia cantik...hati-hati...kalau yang xsedar diri pun boleh jugak hati-hati...xpe2...heheh...

sebab apa?...sebab dah banyak aku jumpa fake account yang guna gambar orang lain...

Contoh terbaek adalah account facebook aku

Ni Profile aku..

.
.
.
.
.
.
.

.
then aku jumpa satu lagi profile...macam aku jugak
.
.
.
.
.
.
.





Hah...xke pelik?....heheh.memang lah pelik sb aku buat sendiri..keh3......tapi ni andaian lah kan...dah letak muka cun-cun kat profile pics...tengok-tengok...ada pulak orang lain guna pics kita...MENYAMAR jadi kita....haaa..hati-hati perempuan sekalian...



3. Add Friend Tapi secara normalnya tak macam Friend pun

Banyak kan berlaku?.....mengaku jelah.....friend kat facebook aku pun ada sesetengah camtu jugak....


Ok..setakat ni saja nasihat dari aku...yelah..nasihat kena serius...sebab aku buat entry ni sebab baru-baru ni kawan aku ada yang "kena" nombor 2 tu......so hati-hati lah yek...salam

7 comments:

.: iEyLa :. said...

ermm..betul jgk ek...
kadang2 kite xprasan ape yg kite buat tu leh mngundang bnde xelok kat kite..
thanx for sharing..

Cute MuM said...

betul gak tue..
nasib baik me nie tak suka update apa2 kat FB selain contest..

hati2 yer kawan2 semua..

namaku rahmat said...

2 blum kira yang fb diorang kene sabotaj lagi..

entry terkini:tak kan hari valentine jerk kowt baru nak ingat kat awek?

Nizam said...

setuju sangat..ada pro dan contra...
but kita as user kena pandai nilai mana baik buruk...
teknologi menyenangkan kita but boleh juga menyusahkan kita...

Malek Ku said...

yup!

♥ AyaHikari ♥ said...

mmg betul..status pun kene pk sebelum pos..n kadang2 status pos yg boleh menimbulkan perbalahan pon 1 hal jgk.huhu

WANDA_ISMAIL said...

ha'ah la..
x pernah prasan pun selama nih..
tq for d reminder!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...