Monday, February 21, 2011

Apa Yang Aku Tak Suka Bila PilihanRaya Kampus......

Salam semua...semenjak dua menjak ni ramai betul calon berkempen untuk menjadi pemimpin badan pelajar dalam MPMUM..yelah..semua nak menang kan...sebab ap?...ha tu bergantung atas individu..sama ada nak cari populariti ataupun memang niat betul nak menang dan berbakti kepada student...

Ok..aku bukanla orang yang kuat politik...tapi aku ada jugakla mengikuti perkembangan semasa politik kampus aku ni....setelah diperhati...ada beberapa benda yang aku xsuka bila pilihanraya ni....


1. Berkempen secara berlebihan hingga mengganggu privasi...


Janganla sampai datang bilik der....ganggu jer..kempen kat luar sudeyh....




2. Bunyi Hon kenderaan 


Memang  camni la bunyinya...dahla dorang round satu UM malam2 Plak tuh...serius memang menggangu ketenteraman awam!...apa korg dapat?... camtu ke nak pancing pengundi?..




3. Merosakkan Harta Benda



Tau la xpueh hati dengan E-voting...tapi buat pa sampai rosakkan komputer tu....pastu siap bakar2 lagi...budaya mana kita ambik ni......




4.Peras Ugut...

"Nak selamat Jangan Bertanding".......ape hal der....dengki ke apa orang lain nak bertanding?....takut kalah ker?...perlu ke nak ugut??..lu pikir la sendiri....




5. Balas dendam / Khianat








Gambar2 diatas memang berlaku bila menjelang pilihanraya kampus....tiada politik bersih...semuanya kotor...



6. Sampah Dimerata Tempat..













Apapun...jangan la terlalu fanatik...ingatlah...kita masuk u tujuan utama nak Belajar...bukan buat huru hara... 


Undilah Berdasarkan calon...bukannya berdasarkan parti.....sb saya yakin klw betul dia calon yang hebat...dia pasti xkn kecewakan pengundi...


6 comments:

sfatimahzj said...

ehm..betul la tu..ngh pikir sampah kertas2 yg banyak di merata tempat kt um 2..g kitar semula tw..jgn buang gitu je..syg bumi!

di sebalik wajahku.. said...

gambar kat upsi pon ade eh?? curik!!

Malek Ku said...

sama j suma gmbar..betul3..pembaziran..

anem** said...

hahahahaha. betul! its best we be neutral. tade sape kacau. :)

Malek Ku said...

booyah!...thats right anem!

jaa64 said...

pwrh!!!!dasyat betul berkempen kan..ish2~



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...