Tuesday, January 25, 2011

Kisah Sedih Pasangan Burung

Salam semua

Harini..saya terjumpa sesuatu..mungkin dah ada yang pernah tengok gambar ni.. Amat memilukan hati.

Walaupun kita tak tahu perasaan yang dialami mereka, tapi jelas menunjukkan kasih sayang juga ada pada binatang-binatang. Saksikan kisah berikut dari gambar-gambar ini..


Photobucket
Seeokor burung betina yang dalam keadaan parah terkapar di jalanan






Photobucket
Pasangannya, si burung jantan membawakannya makanan.





Photobucket
Sewaktu memberikan burung betina itu makanan yang di bawa si burung jantan, burung betina itu sudah mati. Si
burung jantan cuba mengangkat dan membangunkan burung betina itu.






Photobucket
Akhirnya burung jantan itu mengetahui kekasihnya itu sudah mati. Keadaan terharu terpapar di raut mukanya.







Photobucket
Si burung jantan seolah-oleh berteriak kesedihan








Photobucket
Akhirnya dengan kepasrahan burung itu, hanya berdiri di sebelah burung betina itu sambil meratap sedih.



Gambar ni dah lama tersebar luas di internet di Amerika...


Moral saya disini...hargailah orang yang kita sayang sebelum dia pergi meninggalkan kita.....

9 comments:

aRe-lOnG said...

binatang pun tahu erti kasing sayang...apatah lagi manusia...

huhuhu

MéuzAngelo™ XXIII said...

hebat ciptaan Allah S.W.T ni

CahayaCintaIlahi said...

suweet hehe..
binatang pun ade perasaan ;)

Lizzie Yasmin said...

sedih nya....

z.u.n.a.i.d.a said...

alahai kesiannya! sob..sob..

Malek Ku said...

yep..apkn dy

anem** said...

yes.it's reality.people are born and die all at the same time.

hebat photographer yg amik ni. :)

loLaa_nurafizza said...

yg ni dh penah tgk..huhu..

Malek Ku said...

yup..tp hebat mana pun..knp photographer ni xtolong slamatkan burung tu yek..tu yg pelek...

yup..amik kat net jek.. =)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...