Monday, January 3, 2011

Entry Pasal Agama Lebih Baik....


Salam semua...tiba-tiba di petang yang hening ni rasa nak berbicara tentang sesuatu.....

Ramai yang ada blog harini kan..macam-macam berkongsi..ada tulis pasal personal life..ada tulis pasal artis dan banyak lagi....

Blog juga sebenarnya boleh jadi kilang buat dosa...yelah..kalau kita buat entry:

"Hot! Nabil tak pakai seluar dalam di pantai XXX"


"Artis seksi 2011"


"Aida Sameon berbugil di bilik mandi"

memanglah ramai "orang" yang cuba nak tengok2...tapi kita dah pun tambah dosa...senang je kan...

Aku pun risau jgk..kot2 lah entry2 lepas ada yang memalukan individu ke ap...

kalau buat entry keagamaan..orang yang baca dapat pahala...orang yang menulis pun dapat pahala...

senang j sebenarnya nak dapat pahala sebenarnya...antara nak dan xnak jer.....kita pun xtau bila kita akan mati...cukup ke amalan kita...atau dah xtakut azab Allah? aku bukan apa...sebab dah banyak blog yang aku jumpa macam tu...mengaibkan orang...

aku nak cakap byk pun aku bukanla alim ulama dan aku buknla baik sgt...tapi aku menulis untuk peringatan diri sendiri dan rakan-rakan...

supaya kita tak memalukan orang...semata-mata nak dapat duit ataupun sebaliknya....

salam..

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...