Thursday, October 21, 2010

Polis tahan gadis pakai seluar ketat

SEORANG anggota polis pencegah maksiat (kanan) memberi nasihat kepada beberapa wanita (dua dari kiri) kerana memakai pakaian ketat di Banda Aceh pada Disember lalu.

BANDA ACEH - Seorang gadis yang hanya dikenali sebagai Yuli berjanji akan memakai pakaian bercirikan keislaman selepas dia ditahan oleh polis pencegah maksiat di sini baru-baru ini.
"Saya berjanji akan membeli pakaian yang lebih bercirikan keislaman," katanya yang ditahan ketika sedang menunggang motosikal.
Dia menunjukkan reaksi kesal semasa ditahan oleh seorang anggota polis lelaki.
Semasa ditahan, dia memakai seluar jean ketat dan blaus yang dianggap tidak mencerminkan pakaian Muslim.

SEORANG wanita yang menunggang motosikal ditahan kerana memakai seluar ketat di Banda Aceh pada Disember lalu.

Pasukan polis itu mempunyai 1,500 anggota termasuk 60 wanita.Dalam operasi yang dilakukan polis itu, sebanyak 18 wanita ditahan kerana memakai pakaian terlalu ketat dan baju yang menunjukkan bentuk tubuh badan mereka.
Seramai tiga lelaki ditahan kerana memakai seluar pendek.
"Kita perlu menghormati undang-undang syariah yang telah diguna pakai oleh pemerintah wilayah dengan menetapkan wanita cuma boleh menunjukkan wajah dan tangan mereka," kata ketua polis maksiat itu, Hali Marzuki.

7 comments:

nazihahisa said...

kalau dkt Malaysia ni.. sure polis pengsan penat sgt nk tahan

ken said...

oo.. tak boleh pakai ketat? hmm..

Pisyek said...

bagus2... kat malaysia pun boleh try jugak kempen nih.. hehe...

Malek Ku said...

nazihah...tau xpa..huhu..

ken:... for muslim girl oni...hehe

pisyek...tulah...kne discus balik...hehe

alinac lover said...

bagus juga ya buat mcm tu

di sebalik wajahku.. said...

salam
nak mcm nie

Malek Ku said...

huhu..klw ad kat malaysia ok jg...khas untuk muslim



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...