Tuesday, September 21, 2010

Cara Blogwalking Yang Berkesan

Saya lihat harini...ramai orang yg berblogwalking....tapi sekadar tinggal komen "melawat" .. "was here".. "visit u"

dan pelbagai lagi...semuanya ringkas...pada pendapat  saya..cara yg digunakan salah... sebab kebanyakan

blogger akan dapat msg yang sama ...kn?kn?kn?...so diorang akan rasa bosan jer..sb semua org komen

"visit"..."jalan".."blogwalking"...dan tujuan kita nak keep intouch dgn blogger lain..bukn sekadar harini...tp


esok..lusa...tulat...tulet..hehe.. so lepas ni..rajin2lah komen yg membina hubungan dengan blogger tu 

sendiri...baru lah kekal abadi hubungan....apa salahny..membantu sesama blogger..cewah... Selamat Berblog!

21 comments:

diana said...

betul2..eh..ayat last sekali tu..membantu yang macam mana tu?

amira said...

haha.. kengkadang kalau merempit susah nak tulis pepanjang.. tapi try juga tukar ayat dari hari ke hari..

Adam said...

setuju dengan entry ini. biasanya yang buat macam tu hanya kejar trafik.. bukan nek keep in touch dengan blogger lain.

buat macam tu sebab bnyk lagi blog nak kena pegi..

Malek Ku said...

diana: membantu menyedarkan sapa2 termasuklah diri saya yg buat bnda cmtu.. =)

amira:..merempit pun kne tgk juga laluan..hehe

adam: betul tuh.

iza said...

Salam...

Sekadar memberi sedikit sentuhan...hehe.

Malek Ku said...

wslm..tersentuh juga ni... =)

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

betulla. tinggal pesanan pendek je. macam tak ikhlas. ehehe.

Malek Ku said...

nk wt cner...dh memang xikhlas pun...hehe

diana said...

sebab tu la kalau nak tinggalkan ayat macam tu kat shoutbox kena la komen2 entry sama..tak la kita di gelar cuma kejar traffic!

SCUBA said...

senang jer sumer ni..caranya, ushar laa sikit latest n3 dan kasi short view (i.e gambar cantik, buruk, best, atau provoke mcm aku tak suka kau atau jgn jadi follower aku)

aku pun ada sound org pasal ni:

http://payabesarpedas.blogspot.com/2010/09/kenapa-iklan-nuffnang-takde-kat-blog_21.html

Malek Ku said...

wahaha...gud job... bgus3

|niey| said...

eh..xleh kira jugak.. ikhlas x tu kita x nampak ;)
kalau aku maleh nk menaip tp bace jer n3 blog yg aku singgah.. walopun bkn seme n3.. jenuh la nk baca seme..
dr segi nk keep in touch tu mmg la x ter touch.. heh

myoliza said...

hehe,..was here,..or tinggal jejak,..common statement, kn

mau tau rahsia kurus saya ,..tanpa berlapar tanpa pil diet,..singgah laa blog saya...2weeks lost 4kgs,..and within 115days RICELESS DAYS i lost 10kgs,..now berat 55kg
=D

Malek Ku said...

its ol up to d blger..klw nk touch touch lah..klw xnk jgn maen touch2..hehehe

dianafisa81 said...

kadang2 tu teruja betul nak komen..tp susah betul nak komen...tulisan bertindan lah...word verification yg pelik2 lah...2 ke 3 kali klik..terus malas nak komen..

Malek Ku said...

yup betul...saya paling xsuka bila ada word verification....sb itu saya disable jer kat blog sy word verification tuh.. =) thx ya

Deslim said...

Aku blogger baru blajar.
Nasib baik la aku bkn tergolong dr golongan peniggal jejak murahan tuh. Tggak jejak yg xmembina langsung. hehe

Malek Ku said...

bguslah kalau cmtuh =)

zen-zen said...

Mau sih berlama-lama di blog kawan-kawan, tapi mencuri-curi waktu nih nge-blog. Baca Multi Tasking di blog ku.

IKRAM said...

Betul.. Setuju sgt2.. Hehe.. Ni dtg blogwalking jap.. Sambil2 baca comment di blog ni

Last post:
2 tapak banner 125 x 125 percuma

O-rasa said...

saya baca entry awak. menarik n dah follow pun.. harap follow balik ya :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...