Friday, August 20, 2010

Rahsia jantina komputer anda

Adakah anda tahu komputer (PC/laptop) kita mempunyai jantina?
Lelaki atau perempuan komputer anda?

Bagaimana hendak mengenali jantina komputer kita?
Jantina komputer boleh diketahui dengan mendengar suara komputer kita. Sekiranya suara perempuan, maka jantinanya perempuan dan begitu juga sebaliknya.

Rahsia ini Saya jumpa di ruangan blog sahabat saya Gnesop. Ikuti arahan berikut untuk mencuba:


  1. buka perisian "notepad",
  2. tulis CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"
  3. kemudian save as "i love you.vbs"
  4. tutup perisian "notepad" tersebut
  5. akhir sekali, double click fail yang disimpan tadi
  6. suara 'i love you' akan kedengaran. Sekiranya suara perempuan, sah komputer anda perempuan dan begitu juga dengan suara lelaki.
  7. Jika tiada bunyi, ini bermakna komputer anda bisu.. huhuhu


Untuk kepastian(Click untuk gmbar besor)):





Saya dah try...laptop saya lelaki lah...xsyoklah...hehe

15 comments:

ken said...

default suara patut laki la =)

Malek Ku said...

hihi...shh..mungkin ada suara perempuan..hehe jus 4 fun

bain said...

alamak.. Teman nyer bisu ler.. xde bunyi kuar..

Malek Ku said...

haha..xtau den nk kata ap..cbe check betul2 tgk pics tu cmana...selamat mencuba

miss lala said...

alahai..laptop sy perempuan laa..huhu

Malek Ku said...

eh?..bia betul...hmm mknanya default voice xsemestinya lelaki

Awek Tocang said...

pc kite lelaki bersuara garau. takut pulak dengar. ahahahaha

anem** said...

hmm..aku punye perempuan..tak bestnye.. nak tuka? hahaha~

Malek Ku said...

tocang~ xpe..ok aper..tu lelaki jantan yang sebenar..hehe

anem~aku okay jer..haha

Sky Before Pinky said...

ade yg suara pomppuan ker?? laptop saya laki.. tak best suara dia.. huhu

Malek Ku said...

ada rasanya...kawan2 saya ckp ada..^^^rujuk komen kat atas..huhu

zalizalu said...

haha, suara perempuan... zzzz ..kira laptop saya perempuan arr nie..

Malek Ku said...

yup..mungkin~~

Aidi Si Junker said...

laptop saye pompuan...ptt syg bebenor gn lptop nih...hahaha

Malek Ku said...

bguih lah.. =)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...