Sunday, August 15, 2010

Berbuka Dengan Rokok?


Haa.. ni satu kisah...dimana baru beberapa jam tadi kita berbuka puasa.... masa tu aku dalam perjalanan pulang ke UM...

Perjalanan dari K.Kangsar,Perak mengambil masa 3 jam la kot..aku naik bas pukul 4.30p.m... tadi time Maghrib.. Bas ni berhenti kat Hentian Duta... Final stop dia kat Bukit Jalil....Time tu tepat2 time berbuka...aku pun apalagi... minum air ngn makan roti yg aku beli masa sebelum aku naik bas tadi....pastu ada dua orang mamat yang xdikenali ni(sama bas dgn aku)... diorang ni aku tgk berbuka..minum air seteguk....then terus rushing pergi kuar bus....aku igt nak pergi tandas... tgk2...dorg cepat2 bukak kotak rokok n isap rokok... ceh!.. apala.. klw ye pun dah ketagih rokok tu...jgnla smpai mcm tu skali...haih... kesian

Sepatutnya...time Ramadhan ni la kita ambil kesempatan untuk berhenti merokok...huh.. kepada yg masih lagi ketagih merokok tu....kurang-kurangkan merokok...jgn bila dh terlambat baru nk sedar..xd mknenye dah....

2 comments:

rashid said...

Tulah, bila roko dah jadi salah satu kitaran dalam hidup dorang, memang tak lengkap hidup dorang tanpa rokok...bila dah merokok ni, telinga tebal, orang cakap taknak endah...apala...

Malek Ku said...

betul tu rashid...harap2 satu hr nt dorg sedar lah



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...